זמינים עבורכם 24 שעות

0502666556

זומנת לחקירה? זקוק לייעוץ בהליכים פלילים? השאיר את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם!

    פסילת רישיון הנהיגה

    בכל שנה אלפי רישיונות נהיגה נשללים ונפסלים בישראל. הרישיון פעמים רבות מהווה כלי עזר משמעותי בחיי היום יום, הן בחיי עיר והן בחיי כפר. עורך דין פלילי המתמחה גם בדיני התעבורה יכול לסייע פעמים רבות בביטול שלילת הנהיגה או קיצורה באופן משמעותי.

    פסילה מנהלית:

    זוהי פסילת רישיון הנהיגה אשר אינה מתבצעת על ידי סמכות שיפוטית. פסילה זו ניתנת לרוב על ידי שוטר, או על ידי רשות הרישוי, המפעילה שיקול דעת שניתן לה עפ"י חוק. במידה וניתנת פסילה מנהלית על ידי רשות הרישוי, הפסילה יכולה להיות לתקופה ארוכה של עד תשעה חודשים.

    פסילת רישיון הנהיגה בגין שיטת הניקוד:

    בכדי שנוכל להבין אימתי רישיון הנהיגה עלול להיפסל, יש להכיר את שיטת הניקוד השייכת למשרד התחבורה. בפועל, קיימות עבירות תנועה רבות, שבמידה ועברת עליהן, תקבל קנס כספי בגין העבירה, ובעבירות חמורות יותר אף נקודות. חשוב לציין, כי העבירות המגיעות עם ניקוד מחולקות ל-5 דרגות, כשהקלה בהן הינה 2 נקודות, לעומת החמורה שבהן ש"תזכה" את הנהג עובר העבירה ב-10 נקודות.

    לא כל העבירות יגיעו עם נקודות ולעיתים השוטר יסתפק רק במתן קנס. תקופת הספירה של צבירת הנקודות היא תקופה של שנתיים מיום העבירה ולא מיום ההרשעה.

    במידה והנהג יגיע במהלך השנתיים לצבירה של פחות מ-12 נקודות, נקודות אלו ימחקו אוטומטית, במידה ונצברו לחובתו של נהג 22 נקודות או יותר בתוך פחות משנתיים, הנקודות יהיו תקפות למשך 4 שנים מיום ביצוע העבירה.

    במידה והנהג הגיע ל-36 נקודות, רישיונו יישלל לתקופה של כ-3 חודשים, והנהג ייאלץ לעבור שוב את המבחן העיוני של משרד התחבורה (תיאוריה) בכדי שיוכל לקבל את רישיונו בחזרה בתום התקופה האמורה.

    במידה והנהג צבר 36 נקודות לפני סיום התקופה של שש שנים מיום העבירה האחרונה, רישיונו יישלל לתקופה של כ-9 חודשים, בעוד שהנהג ייאלץ לעשות שוב את המבחן העיוני, מבחן מעשי חדש, ובדיקה רפואית.

    פסילה רישיון הנהיגה מטעם בית המשפט:

    לבית המשפט קיימת הסמכות, לפסול אדם שהורשע בעבירות תעבורה, בית המשפט יכול לפסול את הנאשם ימים ספורים ועד לצמיתות. בזמן החלטתו שוקל בית המשפט את חומרת העבירה שבה הנהג הורשע, את עברו התעבורתי, ואת ותק רישיונו.

    ויובהר, כי ישנן עבירות המקימות מכוח עצמן שלילה לפרק זמן, לדוגמא: שנתיים פסילה מינימום על נהיגה בשכרות או במידה ואותו אדם נתפס בשנה שחלפה שוב פעם בעבירת נהיגה בשכרות, עונשו יהיה פסילה לארבע שנים לפחות, על נהיגה ללא רישיון נהיגה הפסילה תהא לפחות ל-3 חודשים.

    ביטול הפסילה

    במידה וניתנת פסילה מנהלית על ידי שוטר, ניתן לבטלה באמצעות פנייה לבית המשפט לתעבורה. אם יוכח לבית משפט כי הנהג שרישיונו נפסל אינו מסוכן לסביבתו בכביש, לבית המשפט יש סמכות לבטל פסילה זו.

    בתיקים המנוהלים בבית המשפט יש לפנות לעורך דין אשר ידע להקל בעונש הפסילה הנדרש. יודגש כי הסיכויים לביטול הפסילה גדלים בצורה משמעותית על ידי ייצוג נאות של עורך דין שינמק את הטענות והבקשות.

    מהצלחות משרדנו:

    פ"ל 3547-09-18: כנגד לקוח ממשרדנו הוגש כתב אישום בגין נהיגה בזמן פסילה, כאשר תלוי ועומד נגדו מאסר על תנאי בר הפעלה לתקופה של 6 חודשים.

    מכתב האישום עולה, כי הנאשם נתפס ברכב מונע כאשר הוא נוהג בזמן פסילה שהוטלה עליו שנה קודם לכן, וכאשר הוא לא הוציא רישיון נהיגה מעולם.

    לנאשם עבר תעבורתי עשיר הכולל 6 הרשעות ביניהם מאסרים בפועל ומאסרים על תנאי, וכן עבר פלילי.

    בית המשפט קיבל את טענות עורכת הדין ציקי פלדמן וגזר על הנאשם 7 חודשי מאסר בלבד כאשר 6 חודשי המאסר על תנאי שהיו לחובתו של הנאשם הופעלו בחופף לעונש זה.

    להלן גזר הדין:

    פ"ל 13086-01-19: נגד לקוח המשרד הוגש כתב אישום חמור המייחס לו עבירת נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא ביטוח ואי ציות לשוטר.

    מכתב האישום עולה, כי הנאשם נעצר על ידי המשטרה כאשר שוטר סימן לו לעצור, המשיך בנסיעה קצרה, ולאחריה פרק מהרכב והחל במרדף רגלי עד שנעצר. הנאשם נעצר כשהוא נוהג בהיותו בזמן פסילה, כשרישיון הרכב בו נהג פקע וכן נהג הנאשם ללא תעודת ביטוח.

    הנאשם בעל עבר תעבורתי הכולל 13 הרשעות תוך 8 שנים וכן עבר פלילי.

    על אף כל זאת, בית המשפט קיבל את טענות משרדנו, וגזר על הנאשם 6 חודשי מאסר ופסילת רישיון הנהיגה ל-18 חודשים.

    להלן גזר הדין:

    זומנת לחקירה? זקוק לייעוץ בהליכים פלילים? השאיר את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם!

      קידום עורכי דין בגוגל קידום עורכי דין בגוגל