זמינים עבורכם 24 שעות

0502666556

זומנת לחקירה? זקוק לייעוץ בהליכים פלילים? השאיר את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם!

    חקירה במשטרה התנהלות החשוד

    זומנת לקראת חקירה במשטרה?

    לעיתים, חשוד מזומן לתחנת משטרה ואינו יודע במה עומד להיחקר. לרוב, החוקרים לא מוסרים את סיבת ההזמנה לחקירה וזאת מהחשש שהחשוד ישבש הליכי חקירה.

    כחלק מכללי המפתח במשפט פלילי, יש לזכור כי עומדת לך הזכות להיוועץ עם עורך דין פלילי מנוסה. כך, שכחשוד אינך חייב לומר דבר בטרם תיוועץ עם עורך דין פלילי.

    מעבר לכך, גם לאחר היוועצות עם עורך דין פלילי עומדת לך זכות השתיקה. זכות זו פירושה שאינך חייב לענות לשום שאלה שאתה נשאל. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי פעמים רבות עדיף למסור גרסה מאשר להשתמש בזכות השתיקה – כיוון שזכות השתיקה מחזקת את הראיות של התביעה ועומדת כרועץ הן בשלב הראשוני והן בהליך הפלילי שעתיד להתנהל. לאור זאת, יש חשיבות גדולה בהיוועצות עם עורך דין מנוסה בשלב זה אשר ינחה אותך לפי מצבך הספציפי כיצד לנהוג כאשר הינו מוזמן לעבור חקירה במשטרה.

    • האח הגדול – עליך לזכור תמיד כי החוקרים אינם חברים, כל שיחת מסדרון/ שיחה בניידת/ בשירותים / בתא ועוד, יכולה להיות מוקלטת ועשויה להירשם לאחר מכן כמזכר שיעמוד לחובתך. מרגע שאתה נעצר או נכנס לתחנת המשטרה, עליך לצאת מנקודת הנחה כי אתה תמיד מוקלט / מצולם / עובר תרגיל חקירה כלשהו.
    • תרגילי חקירה ישנם תרגילי חקירה רבים שעורכים החוקרים ע"מ להוביל אותך להודות. כגון: מדובבים בתא המתחזים לעצורים ומנסים להוביל אותך להודאה, הצגת פרוטוקולים מזוייפים, הצגת עדויות מזוייפות. היתקלות עם עד בתיק שלכאורה סיבך אותך והפליל אותך ועוד. על כן, חשוב לא לפתח שיחות בחדרי החקירות או בבית המעצר שכן ייתכן שמדובר במדובב שזהו תפקידו להיות נחמד ע"מ לחלץ ממך הודאה. חשוב מאוד להתייעץ עם עור דין פלילי מוסמך שינחה אותך בכל התרגילים האפשריים.
    • לחץ נפשי – כאמור, שלבי החקירה והמעצר הינם שלבים קריטיים בתחילת ההליך הפלילי. שלבי המעצר בפרט והחקירה בכלל גורמים לרוב ללחץ נפשי בלתי יתואר, לחץ נפשי שרק אדם שחווה אותו ידע במה מדובר. לאור כך, יש חשיבות נעלה להיוועצות עם משרד עורכי דין פלילי אשר ינתב אותך לענות על שאלות החוקרים במנותק מהלחץ הנפשי. חשוב מאוד בשלבי המעצר והחקירה להיוועץ בעורך דין פלילי, מוקדם ככל שניתן, על מנת להגדיל את הסיכוי בעתיד להוכחת חפותך.
    • הבטחות שווא – פעמים רבות החוקרים מבטיחים הבטחות שווא כגון אם תודה – תשוחרר, אם תפליל – לא יוגש נגדך כתב אישום וכדומה. אל תאמין! החוקרים פעמים רבות משקרים ומבטיחים רק על מנת לחלץ הודאה!
    • חתימה על ההודעה – בסיום החקירה, החוקר מבקש ממך לחתום על ההודעה שמסרת. אל תחתום לפני שתקרא את כל מה שכתוב ותוודא כי זה בדיוק מה שאמרת. אם ישנם תיקונים – תבקש לתקן ורק אחר כך תחתום. אם לא מסכימים לך לתקן את הכתוב- אל תחתום ותציין על ההודעה שלא איפשרו לך לתקן טעות שכתבו החוקרים.

    חקירה במשטרה

    חקירה במשטרה הינה אירוע מלחיץ ומאיים במיוחד עבור אנשים נורמטיביים מהשורה. נחקרים שאינם מנוסים במעמד זה ושלא דמיינו מעולם שיוזמנו לחקירה, עלולים להיקלע ללחצים ומתחים נפשיים כבדים. חקירה במשטרה או חקירה תחת אזהרה כוללת צילום ומסירת טביעת אצבע. על מנת לצלוח את האירוע המלחיץ חשוב לפנות בשלב מוקדם ככל הניתן לעורך פלילי מנוסה שייתן לכם את העצות הנכונות והמועילות באשר להתנהלות הנדרשת במהלך החקירה. למענה מקצועי, ניתן לפנות אל משרד עו"ד ציקי פלדמן.

    התנהלות נכונה במהלך חקירה במשטרה

    ייעוץ משפטי מקצועי נועד להסביר לכם בראש ובראשונה ממה יש להימנע. העצות נועדו למנוע הפללה עצמית, שכן להודות בדבר ביצוע עבירה הינה אופציה בכל שלב. התייעצות עם עורך דין מהווה זכות בסיסית עוד טרם תחילת החקירה, חשוב שלא לוותר על זכות זו ולנצל עד תום את האפשרות, שכן לאחר מסירת גרסתכם לדברים גם אם מדובר בשלב ראשון, הרי שלא ניתן יהיה לתקן או לשנות הגרסה בהמשך. העדות והגרסה שאתם מוסרים נשמרת בתיק החקירה באופן מדויק והיא עלולה להקשות עליכם בהמשך, בניהול המשפט. הליווי המשפטי, יאפשר לכם לבחור בזכות השתיקה, ישמור על האינטרסים והזכויות הבסיסיות שלכם ויימנע מכם מלמסור גרסה העלולה לפגוע בכם בהמשך ההליך הפלילי.

    בשלב מאוחר יותר, שינוי של גרסה כפי שנמסרה במעמד החקירה במשטרה, הינה משימה מורכבת אך אפשרית. הבעייתיות בשינוי גרסה הינה החלשה של מצבכם המשפטי וחיזוק הראיות העומדות כנגדכם. משום כך, חשוב שלא למסור גרסה בטרם התייעצתם עם עורך דין מה נכון לומר ומה עדיף שלא ייאמר. חוקרי המשטרה יכולים להיות אדיבים וחביבים, אולם אל לכם להתבלבל ולחשוב כי מדובר בחברים, אלא עליכם להבין כי מדובר בכלי ואמצעי חקירה העלול לפתות אתכם למסור מידע מפליל. כאשר אתם נמצאים תחת חקירה, אסור לשתף אחרים במידע כלשהו גם בזמן ההפסקה, שכן כל מסירת מידע עלולה לפעול כנגדכם בהמשך.

    החשיבות בקבלת ייעוץ משפטי בחקירה משטרתית

    הליך של חקירה במשטרה הינו אירוע לא נעים בלשון המעטה במיוחד עבור מי שזומן לחקירה בפעם הראשונה ואינו בעל עבר פלילי. במהלך החקירה חשוב שלא לחתום על ההודעה שמסרתם במידה והיא אינה משקפת בצורה נאמנה ומדויקת את הגרסה המלאה שלכם. וודאו כי החוקר רשם בצורה מלאה ומדויקת את הפרטים כפי שספרתם ובמידה והוצע לכם לעבור בדיקת פוליגרף, היוועצו עם עורך דינכם טרם קבלת ההחלטה. לליווי משפטי מקצועי ישנה השפעה מכרעת על החקירה המשטרתית ועל המשך ניהול ההליך הפלילי בצורה שתשרת את האינטרסים שלכם ותגדיל את הסיכוי לסגור את התיק ולהגיע לזיכוי. משרד עו"ד ציקי פלדמן מספק ייעוץ וליווי משפטי מקצועי.

     

    זומנת לחקירה? זקוק לייעוץ בהליכים פלילים? השאיר את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם!

      קידום עורכי דין בגוגל קידום עורכי דין בגוגל