זמינים עבורכם 24 שעות

0502666556

זומנת לחקירה? זקוק לייעוץ בהליכים פלילים? השאיר את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם!

    ייעוץ לפני חקירה

    ייעוץ לפני חקירה

    חקירה פלילית בדרך כלל הינה השלב בו נפתח הליך פלילי כנגד אדם החשוד בביצוע עבירה פלילית. כאשר מוגשת תלונה למשטרה, או שמגיע לידי המשטרה מידע אודות עבירה שבוצעה, המשטרה מזמנת את החשוד לחקירה. במידה וזומנתם לחקירה משטרתית, הרי שמומלץ לפנות בהקדם לעורך דין מנוסה לשם קבלת ייעוץ לפני חקירה. הזמנה לחקירה מהווה צעד ראשון בהליך הפלילי, אולם היא בעלת משמעות והשלכות רבות להתפתחויות המשפטיות בתיק שלכם ומשום כך יש חשיבות לקבל ייעוץ וליווי מקצועי בשלב מוקדם ככל הניתן. ייעוץ לפני החקירה יספק לכם טיפים ודרכים להתנהלות נכונה כבר בשלב הראשון של החקירה וזאת על מנת שלא לעשות טעויות העלולות לסבך אתכם בהמשך. ייעוץ נכון בשלב מוקדם יכול להיות בעל השפעה מכריעה לגבי ההחלטה על סגירת התיק או הגשת כתב אישום או לחילופין להביא להפחתה של חומרת כלל האישומים.

    החשיבות בקבלת ייעוץ לפני חקירה

    חקירה פלילית מהווה את הבסיס למשפט העשוי להתנהל במידה ובתיק יצטברו ראיות מבוססות. במהלך החקירה, תידרשו למסור את גרסתכם לגבי נסיבות המקרה והאירוע הספציפי וללא ייעוץ משפטי, אתם עלולים להצהיר ולחתום על הודעה הכוללת פרטים לא מדויקים העלולים להזיק לכם, וזאת בין היתר מהחשש שהליך החקירה מלווה. כל פרט שנאמר או לא נאמר במהלך החקירה הינו בעל משמעות. התנהגות נכונה במהלך חקירה, יכולה להגדיל באופן משמעותי את הסיכוי להוכיח את חפותכם ולמנוע המשך ההליך הפלילי והגשת כתב אישום.

    רבים נוטים לחשוב כי יסתדרו בכוחות עצמם במהלך חקירה משטרתית וייצאו ממנה בקלות. לדעתם, ייעוץ לפני חקירה הוא פריבילגיה. אנשים נוטים לחשוב כי ייעוץ לפני חקירה מובנה לעבריינים בלבד, והם אינם עבריינים כך שהדבר מיותר להם.  ובכן, מדובר בחשיבה העלולה להוביל להשלכות חמורות, שכן ישנם לא מעט מקרים של הרשעות שווא שיכולות להימנע באמצעות ייעוץ משפטי נכון. לכל נחקר עומדת הזכות לקבלת ייעוץ לפני חקירה מידי עורך דין פלילי מנוסה וזאת בטרם הוא משיב להאשמות המיוחסות לו. לכל אדם יש את הזכות להגן על עצמו ולא להפליל את עצמו.
    בנוסף, עורך הדין יסביר לכם בצורה ברורה מהן זכויותיכם וחובותיכם ומהי הדרך הנכונה לנהוג על מנת שתוצאות החקירה יהיו טובות עבורכם. עורך הדין יציג בפני הנחקר את המשמעויות של האישומים המופנים כלפיו ויפרט את השלבים של ההליך הפלילי.

    שיטת המשטרה בחקירות

    במהלך החקירה, ועל מנת להוציא כמה שיותר מידע מהנחקר, המשטרה נוקטת בשיטות מיוחדות ובאמצעים רבים על מנת לערער את הביטחון של הנחקר, וזאת לצורך איסוף ראיות ובחינת עובדות שונות כנגד הנחקר. המטרה העיקרית של החוקרים היא להוביל להודעה של החשוד וזאת על מנת לבסס היטב את הראיות נגדו.

    לצורך קבלת ההודאה, החוקרים ישתמשו לעיתים בתרגיל של חקירה ממושכת הנמשכת שעות רבות, תוך הפעלת לחץ על הנחקר. תוצאה של תרגיל זה יכולה להיות הודאה של הנחקר בעבירות מבלי לשים לב, ואף מסירת פרטים חדשים אשר לא היו ידועים לחוקרים לפני החקירה. דבר זה עלול לסכן מאוד את הנחקר שכן הוא מסר פרטים לאחר שהותש ולפעמים לאחר שנרמסו זכויותיו ברגל גסה, ולאור הפרטים החדשים שנאמרו החקירה עלולה להימשך יותר זמן עד לבירור כל הפרטים החדשים שנמסרו, מה שיביא את הנחקר להתשה נוספת אשר עלולה להמשיך לסכן אותו אם במהלכה ימסור פרטים נוספים. לעיתים, הנחקר עלול לבטוח בחוקרים בתום לב ולסמוך עליהם לאור הבטחות שונות מצדם אם יודה בעבירות, הדבר עלול להביא לרעתו בהמשך שכן לעיתים קרובות, ואפילו קרובות מידי, נוטים החוקרים להבטיח הבטחות שווא וזאת רק על מנת לחלץ הודעה מהחשוד. לכן, חשוב לשמור על קור רוח לפני ובמהלך החקירה, ואף יותר חשוב לקבל ייעוץ מקצועי לפני החקירה.

    לחוקרים יש מלאי גדול של תרגילים על מנת לקבל את מה שהם חפצים בו, זאת תוכלו לקרוא בהרחבה במאמר תרגילי חקירה, ולעיתים הם אף משתמשים בדרכים לא חוקיות על מנת להוציא מנחקר הודאה בדבר העבירה.
    זה המקום להדגיש, כי חוקר אשר יגבה הודאה מהנחקר ותתברר כי היא נגבתה בדרך לא חוקית, הרי שבית המשפט יימנע מלקבל את ההודאה כראיה בתיק ויפסול אותה, ודבר זה עשוי להוביל לזיכויו של החשוד.

    ייעוץ מקצועי לפני חקירה מידי מומחים

    משרד עו"ד ציקי פלדמן מתמחה בייצוג לקוחות בתיקים פליליים חמורים ומעניק ייעוץ מקצועי לפני חקירה. לאורך השנים, צברנו ניסיון וידע מקצועי, עשיר, המתבטא ברקורד של הצלחות בטיפול ובניהול במגוון רחב של הליכים פליליים. עם הייצוג שלנו, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים כי אתם זוכים למענה המשפטי האיכותי ביותר בדרך לסיום ההליך הפלילי בתוצאה הטובה ביותר, סגירת התיק נגדכם וזיכוי מלא.

    זומנת לחקירה? זקוק לייעוץ בהליכים פלילים? השאיר את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם!

      קידום עורכי דין בגוגל קידום עורכי דין בגוגל