זמינים עבורכם 24 שעות

0502666556

זומנת לחקירה? זקוק לייעוץ בהליכים פלילים? השאיר את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם!

    ביטול כתב אישום

    במידה והוזמנתם לחקירה ועוד בטרם הוגש כתב אישום, מומלץ לפנות לעורך דין פלילי מנוסה שייצג אתכם לאורך ההליך הפלילי – ויוכל להגיש בקשת ביטול כתב אישום במידה וכזה הוגש כנגדכם. הליך של חקירה פלילית מלווה באי נעימות רבה ורווי במתחים ולחצים. על מנת להגדיל את הסיכויים להיחלץ מההליך הפלילי ללא נזקים וללא רישום וכתב אישום פלילי, יש לקבל סיוע משפטי מקצועי. ניתן ליצור קשר עם משרד עו"ד ציקי פלדמן.

    הליך ביטול כתב אישום

    כאשר אדם הינו בגדר נאשם, ניתן לבטל כתב אישום אך ורק במקרים בהם חומר הראיות והנסיבות מאפשרות זאת. עורך דין פלילי מנוסה ובעל מומחיות יוכל להגיש עבורכם בקשה לסגירת התיק וזאת באמצעות כלים משפטיים אפקטיביים כגון זיהוי ליקויים באופן ניהול החקירה.

    מאילו סיבות ניתן לבטל כתב אישום? 

    נדגיש כי המשמעות של ביטול כתב אישום הינה כי התביעה מוותרת ומבטלת את כתב האישום בהתאם לאחת מהעילות העיקריות המוגדרות בחוק: 

    1. חוסר בראיות 
    2. חוסר אשמה 
    3. חוסר עניין לציבור 

    ברוב המקרים, הראיות המוצגות בפני גורמי התביעה מבוססות, אזי עילה של חוסר אשמה או חוסר בראיות לא תהא שכיחה לביטול כתב אישום, אזי התיק ייסגר בעילה של חוסר עניין לציבור. מדובר בעילה שמשמעותה היא כי בבחינת האינטרסים והשיקולים הכוללים, הרי שהגשת כתב אישום נגד אדם תוביל לנזקים כבדים והעמדה לדין אינה מצדיקה פתיחתו של הליך פלילי ובמקרה שכזה האינטרס הציבורי הוא שלא להגיש כתב אישום ולא להעמידו לדין.

    האם ניתן למנוע הגשת כתב אישום לפני שהוא מוגש?

    כן. לרוב ניתן למנוע הגשה של כתב אישום כאשר פונים לעורך דין פלילי בשלבים המוקדמים של החקירה או עם תחילתה, ואף רצוי לפנות אל עורך הדין ברגע קבלת מכתב היידוע לפיו בכוונת התביעה להגיש כתב אישום ובמקרה כזה ניתן לבוא בדברים עם התביעה בטרם הגשת כתב האישום ולשכנעה שלא להגיש כתב אישום וזאת בהליך של שימוע לפני הגשת כתב אישום.

    כיצד ניתן לבטל או למחוק כתב אישום שכבר הוגש?

    • האפשרות השכיחה לביטול כתב האישום היא ניהול משא ומתן בין הסנגור לבין התובע המשטרתי או הפרקליט שהגיש את כתב האישום. וזאת בניסיון לשכנעו כי יש מקום לבטל את כתב האישום או לחזור בו מן האישום.
    • אפשרות שנייה היא לפנות ישירות אל בית המשפט בצורה פרונטאלית או כתובה באמצעות עורך דין המתמחה בפלילים אשר יעלה את טענותיכם, ובמידה ובית המשפט יראה לנכון לקבל אותן, הוא רשאי במקרים מסוימים לבטל את כתב האישום. 

     

    סעיף 94(א) לחוק סדר הדין הפלילי קובע כי אם חזרה בה התביעה מאישום טרם תשובת הנאשם לאישום, יבטל בית המשפט את האישום. ואם חזרה בה התביעה מהאישום לאחר תשובת הנאשם, יזכה בית המשפט את הנאשם מאותו אישום.

    סעיף 94(ב) לחוק סדר הדין הפלילי מוסיף וקובע כי בהסכמתם של התביעה והנאשם, רשאי בית המשפט לבטל אישום, בכל מועד עד להכרעת הדין, ודין הביטול יהיה כדין ביטול לפני תשובת הנאשם.

    ביטול כתב אישום – ייעוץ וייצוג משפטי מידי מומחים בעת הגשת כתב אישום

    הוגש נגדי כתב אישום כיצד ממשיכים?

    עם הגשת כתב אישום, מוזמן הנאשם לדיון בבית המשפט שנועד לבחון את כתב האישום ולהחליט לגבי דרכי הפעולה שיש לנקוט בהן. ייצוג משפטי בידי עורך דין מקצועי בבית המשפט יאפשר להצביע על בעיות ראייתיות ונסיבות מיוחדות בגינן ניתן ורצוי לפעול לביטול האישום. 

    משרד עו"ד ציקי פלדמן מתמחה בייצוג לקוחות בתיקים פליליים מורכבים ומעניק ייעוץ וייצוג משפטי מקצועי שיסייעו להביא לסגירת התיק ולביטול כתב אישום במידה והוגש.

    להלן מספר דוגמאות לעבירות בתיקים פליליים שונים בהם עוה"ד ציקי פלדמן הצליחה להביא לביטול ומחיקת כתב האישום:

    • סגירת תיק פלילי בעבירת אלימות חמורה שחזרה בה התביעה מן האישום בעילה של חוסר אשמה.
    •  סגירת תיק פלילי בעבירת הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו שבו בוטל כתב אישום כנגד אחד מהנאשמים, לקוח המשרד.

    בכל מקרה שהוגש נגדכם כתב אישום או שישנו חשש שיוגש נגדכם כזה, פנו אלינו בטלפון: 050-2666556 או השאירו פרטים באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    זומנת לחקירה? זקוק לייעוץ בהליכים פלילים? השאיר את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם!

      קידום עורכי דין בגוגל קידום עורכי דין בגוגל