זמינים עבורכם 24 שעות

0502666556

זומנת לחקירה? זקוק לייעוץ בהליכים פלילים? השאיר את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם!

    עבירת החזקת אגרופן או סכין

    עבירת החזקת סכין הינה עבירה לפי סעיף 186 לחוק העונשין וקובעת כדלהלן:

    "א) המחזיק אגרופן או סכין מחוץ לתחום ביתו או חצריו ולא הוכיח כי החזיקם למטרה כשרה, דינו – מאסר חמש שנים.

    סעיף 186(א) לחוק העונשין מתווה את המותר והאסור לעניין החזקת סכין, אגרופן ואולר."

    מכאן הננו למדים, כי המחזיק אגרופן או סכין מחוץ לתחום חצרו או ביתו, מהווה עבירה פלילית. העונש בגין עבירה זו הינו עונש עד חמש שנות מאסר, אלא אם הנאשם הוכיח בבית משפט שהחזקת האגרופן או הסכין היתה למטרה כשרה ולא נועדה להזיק או לפגוע באנשים.

    מהו "סכין" ו"אגרופן" ע"פ החוק?

    • "סכין" – כלי בעל להב או כל כלי אחר שמסוגל לחתוך או לדקור.
    • "אגרופן" – מכשיר המורכב על אצבעות היד, כדי להכות או לפצוע.

    המשמעות של החזקת סכין או אגרופן מחוץ לבית ולחצר, הינה שאם נתפס חשוד עם סכין או אגרופן בחפציו האישיים או ברכבו ללא הסבר סביר ומספק, השוטר יכול להחרים את הכלי החשוד ולהוביל את החשוד לחקירה פלילית.

    זכרו- החזקת אגרופן או סכין היא עבירה פלילית ובתי המשפט מייחסים חשיבות רבה ונוהגים בחומרה לעבירות אילו. הסיבה לכך הינה הרצון למגר את עבירות האלימות בחברה, וזאת נוכח האלימות הרבה ברחובות ובתת תרבות הסכין שלא אחת מסתיימת בפגיעות קשות ואף במוות.

    חשוב מאוד לציין כי החזקת סכין לצורך הגנה עצמית, אינה נחשבת מטרה כשרה, אסור לאדם לשאת סכין מחוץ לביתו או חצרו לצורך הגנה עצמית, אלא אם יוכיח החשוד שהיה שרוי בסכנה מוחשית לחייו.

    במידה וזומנתם לחקירה פלילית בעקבות חשד להחזקת סכין/אגרופן או נאשמתם בגין עבירת החזקת אגרופן או סכין, ישנה חשיבות עילאית בהתייעצות עם עורך דין פלילי מנוסה שיוכל לסייע עוד בשלבים המוקדמים של ההליך הפלילי, שכן לעורך דין פלילי יש את הידע לסייע לחשוד.

    משרד עורכי דין פלילי ציקי פלדמן מתמחה בהליך הפלילי ולמשרדנו ניסיון רב בייצוג נאשמים או חשודים במגוון עבירות אילו ועבירות אלימות הנגזרות מהחזקת הסכין או האגרופן.

    למשרדנו הצלחות מרובות בתיקים מורכבים.

    זומנת לחקירה? זקוק לייעוץ בהליכים פלילים? השאיר את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם!

      קידום עורכי דין בגוגל קידום עורכי דין בגוגל