זמינים עבורכם 24 שעות

0502666556

זומנת לחקירה? זקוק לייעוץ בהליכים פלילים? השאיר את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם!

    הפשע המאורגן בישראל

    הפשע המאורגן, היינו צורה ייחודית של עבריינות, אשר מופעלת באמצעות ארגון פשיעה.

    לרוב, ארגוני הפשיעה פועלים בצורה מאורגנת ושיטתית  בה קיים  היררכיה מסודרת שהם תפקידים ברורים בין כל חברי הארגון.

    הפשע המאורגן משלב בתוכו את כל סוגי העבירות אם זה באמצעות סחר בסמיםסחר בנשק, הלוואות בשוק השחור, אתרי הימורים לא חוקיים, זנות, דמי שמירה (פרוטקשיין), עבירות הונאה, מחזור בקבוקים,  אלימות חמורה ועוד. כמו כן, גם קיימים עסקים חוקיים לצורך הלבנת הכספים.

    ע"פ בחינות שנערכו, ממוצע ההוצאות של ארגון פשיעה בחודש מוערך פחות או יותר ב-1-2 מיליון שקלים. על כן, מדובר בהוצאות רבות, וזאת לאור אורך חיים ראוותני כסמל סטאטוס בחברה, השכרת כלי תחבורה ממגונים ומשוריינים, אבטחה לראשי הארגון וככל שהוא מסוכסך יותר כך האבטחה תהא מסיבית יותר, תשלום משכורות לחברי הארגון, מתן שוחד לצורך ביצוע עסקאות, רכישת כלי נשק ועוד.

    הפשע המאורגן בישראל

    הפשע המאורגן בישראל עלה בשנות ה-60 לסדר היום הציבורי באמצעות התקשורת. אז הוכן "דוח שמגר", אשר השווה את הפשע במדינת ישראל לארגוני פשיעה עולמיים כמו באיטליה וארה"ב, תוצאות הדו"ח היו מפתיעות מאוד, לפיהן בישראל לא קיים פשע מאורגן.

    עם חלוף השנים, קמו להם מספר ארגונים חזקים במדינת ישראל, וכיום כבר לא ניתן לטעון כי לא קיים פשע מאורגן. ההפך הוא הנכון, כיום ישנם חוקים שמטרתם להכות בפשע המאורגן.

    חוק מאבק בארגוני פשיעה, תשס"ג-2003

    באמצעות חוק זה, קל יותר לפגוע בצורה משמעותית בארגוני פשיעה והפשע המאורגן וזאת על יד כמה סעיפי חוק מיוחדים.

    עבירה במסגרת ארגון פשיעה – נסיבה מחמירה

    3. העובר עבירה במסגרת פעילות של ארגון פשיעה, למעט עבירה לפי חוק זה או עבירה שהעונש הקבוע לה הוא מאסר עולם חובה, דינו – כפל העונש הקבוע לעבירה, אך לא יותר ממאסר עשרים וחמש שנה.

    באמצעות חוק זה במידה והוכח בבית כי הנאשם פעל במסגרת של פעילות ארגון פשיעה, יכול בית המשפט במידה והוכח כי באמת פעל כך, להכפיל את עונשו של הנאשם פי 2, מה שמייצר הרתעה אדירה כנגד פעילים בארגוני הפשיעה.

    חילוט חובה לאחר הרשעה למעט מנימוקים מיוחדים

    5. הורשע אדם בעבירה לפי סעיפים 2, 3 או 4, יצווה בית המשפט, אלא אם כן סבר שלא לעשות כן מנימוקים מיוחדים שיפרט, כי נוסף על כל עונש יחולט רכוש כמפורט להלן:

    (1)  רכוש הקשור לעבירה שנמצא בחזקתו, בשליטתו או בחשבונו של הנידון;

    (2)  רכוש של הנידון שהוא שווה ערך לרכוש הקשור לעבירה

    באמצעות חוק זה, במידה והוכח שהנאשם פעל מתוך ארגון פשיעה, קיימת סמכות לבית המשפט לחלט את רכושו ואין קשר למעמדו בארגון הפשע בין אם ניהל, פעל, או ייעץ.

    חוק זה נותן כלים חזקים מאוד לבית המשפט להילחם כנגד הפשע המאורגן.

    מנגד, קיימות טענות רבות לנוכח חוק זה, לעיתים קיימים פערים אדירים בחוק אשר אינם מנומקים מספיק מה שגורם לעונשים לא אחידים ומקלים פעמים רבות.

    למשרדינו המתמחה בהליך הפלילי ובפשע המאורגן ניסיון רב בייצוג נאשמים או חשודי בעבירות ארגון פשיעה. למשרדנו הצלחות מרובות בתיקים מורכבים.

    זומנת לחקירה? זקוק לייעוץ בהליכים פלילים? השאיר את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם!

      קידום עורכי דין בגוגל קידום עורכי דין בגוגל