זמינים עבורכם 24 שעות

0502666556

זומנת לחקירה? זקוק לייעוץ בהליכים פלילים? השאיר את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם!

    איסור פרסום שמו של החשוד

    עם פרסום פרשה פלילית בתקשורת, שמו הטוב של החשוד עשוי להיפגע בעקבות הזכרת שמו במעורבות פלילית. פרסום שמו של חשוד, גם אם אין ראיות למעשה ולמעורבותו באירוע הפלילי, עשוי לפגוע בכבודו של האדם, בשמו הטוב, ועשוי להסב לו נזק תדמיתי רב בהווה, וזאת עוד לפני שהוכחה אשמתו.

    הפגיעה יכולה להוביל לנזקים רבות לרבות נזק כלכלי, נזק נפשי ומשפחתי.

    ככלל, תיקים פליליים ידונו כמעט תמיד בדלתיים פתוחות ולא, יכול צו איסור פרסום מסוג כלשהו.

    איסור פרסום הוא איסור משפטי אשר מוטל על הציבור ואמצעי התקשורת השונים לפרסום מידע מכל סוג אשר נכלל בהנחיות האיסור. למרות שמדובר למעשה בפגיעה בחופש הביטוי ובחופש העיתונות, במקרים מסויימים ישנה חשיבות באיסור פרסום פרטיו של החשוד במטרה לשמור על כבודו של אדם החשוד בביצוע העבירה, בשמו הטוב וכמובן בחקירה המשטרתית עצמה.

    איסור פרסום יכול להופיע בשתי תצורות שונות:

    1.  בדלתיים סגורות:

    אפשרות נוספת העומדת בפני חשוד בהליכים פליליים היא לבקש כי הדיונים בעניינו יהיו תחת דלתיים סגורות – כלומר, האולם יהיה ריק מקהל והפרוטוקולים יהיו חסויים.

    2. בחלוף 48 שעות:

    מרגע מעצרו של חשוד, החוק קובע כי שמו של חשוד לא יפורסם  ב-48 השעות הראשונות מתחילת מועד החקירה כנגדו. משמעות הדבר בפועל היא כי בית המשפט למעשה מטיל צו איסור פרסום אוטומטי בנוגע לאירוע אליו קשור החשוד, ללא כל התייחסות לחומרת העבירה ולהתקדמות החקירה.

    יודגש, כי במקרים אשר קיימת סכנה לציבור כמו מקרים בהם הנאשם מוגדר כעבריין נמלט ניתן לבטל את צו איסור הפרסום, זאת כמובן על מנת למנוע פגיעה בציבור בשל הגנה על שמו הטוב של החשוד. יחד עם זאת, לאחר שעברו 48 שעות הראשונות, ולמעשה תם האיסור הפרסום הראשוני, ניתן לבקש מבית המשפט את המשך צו איסור הפרסום.

    חשוב לזכור כי בלא מעט מקרים, החשוד נעצר או מוזמן לחקירה כשאת התהליך עצמו מלוות מצלמות טלוויזיה וכתבי רדיו אשר פוגעים בשמו הטוב עוד בטרם החל ההליך הפלילי כנגדו. נוכחותו של עורך דין פלילי היא מתבקשת ואף נדרשת בעת זימון לחקירה במשטרה או מעצר. פרסם שמו של חשוד עלול לפגוע במוניטין שלו ולנזק בלתי הפיך בשל הכתם המוטל עליו, ובמיוחד אם יתברר בסופו של התהליך כי אינו אשם בעבירה.

    על מנת לשמור על הפרטיות וכבודו של אדם, חשוב שייצג אותו עורך דין פלילי, שידאג ליידע אותו בדבר זכויותיו, כמו איסור פרסום שמו של החשוד וזכויות אחרות, אותן יבין במלואן, כולל המשמעויות וההשלכות שלהן

    זומנת לחקירה? זקוק לייעוץ בהליכים פלילים? השאיר את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם!

      קידום עורכי דין בגוגל קידום עורכי דין בגוגל