זמינים עבורכם 24 שעות

0502666556

זומנת לחקירה? זקוק לייעוץ בהליכים פלילים? השאיר את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם!

    המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש)

    המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הינה ייחודית מסוגה ומשויכת למשרד המשפטים. בעבר, החוקרים של מח"ש היו קצינים וחוקרי משטרה, אשר הועברו לפרק זמן מסוים למחלקה זו, ובתום התקופה היו חוזרים למשטרת ישראל. אולם, הבעייתיות בחוסר האובייקטיביות הייתה ברור כאור יום, וכיום מרבית החוקרים הינם אזרחים מן השורה, עורכי דין, עובדי משרד המשפטים וזהו תפקידם. כיום, קיימת "ניטרליות" בנוגע לאופן החקירה.

    היחידה הראשית של מחלקה זו נמצאת בירושלים, אך יש לה סניפים בכל הארץ שתפקידם חקירות כנגד שוטרים שלגביהם קיים חשד כי ביצעו עבירה כלשהי.

    סוג הפעילות של מח"ש מיוחד, כאשר אותם חוקרים אמורים לבצע איזון בין פעילותם השוטפת של השוטרים ואופן עבודתם שלעיתים גובלת בעבירה על חוקים מסוימים בשביל דבקות במטרה וחתירה לבצע את המשימה כראוי, לבין פגיעה בציבור ועבירה על החוק במצבים מסוימים.

    סוגי העבירות אשר נחקרות במח"ש מגוונות ונוגעות במנעד רחב של חוק העונשין, פשיעה, שחיתות, עבירות צווארון לבן, עבירות אלימות, עבירות מין וכד'. חשוב לציין, כי מחלקת חקירות שוטרים יכולה גם להגיש כתבי אישום כנגד אזרחים מין המניין כאשר העבירה בה מואשמים משויכת אליהם וכי יש זיקה בינם לבין לאנשי המשטרה.

    • ההליך הפלילי – כאשר שוטר נחקר במח"ש ברוב המקרים, הוא יוצא לחופשה ללא תשלום, לצורך השלמת החקירה ובירור העובדות. במידה ויוחלט להגיש נגדו כתב אישום, ימשיך להיות בחופשה כפויה או לחלופין יתפטר. כתבי האישום כנגד שוטרים יכולים להיות מוגשים בכל בית משפט בישראל, תלוי בחומרת העבירה.
    • ההליך המשמעתי – לעיתים, לאחר חקירה במח"ש מתברר כי נעברה עבירה על ידי השוטר, אך לא באופן שמצדיק כתב אישום, ולכן ייפתח נגדו הליך משמעתי. בטרם התחלת הליך זה, כדאי להתייעץ עם עורך דין מומחה כדי שיסייע במעבר מהליך פלילי להליך משמעתי, מכיוון שבשלב זה עליו להודות באשמה דבר אשר יכול לגרום לסיום תפקידו.
    • הליך מנהלי – לעיתים לאחר חקירה במח"ש, כלל לא מוגש כתב אישום, אך עדיין קיימת סמכות למפכ"ל מתוקף תפקידו להפעיל סנקציות על השוטר בין אם זה באמצעות קנס, עיכוב בדרגה, הורדה בדרגה ואף פיטורין, דבר אשר יכול לפגוע אנושות בשוטר במשפחתו ואף במוניטין שצבר במשך השנים.

    על פי פרסום הדוח לשנת 2017: http://www.justice.gov.il/Units/StateAttorney/Publications/OnTheAgenda/Pages/06-02-18-01.aspx ע"י משרד המשפטים עולה תמונה מעוררת דאגה, כאשר רק 40% מתוך התיקים שנחקרו במח"ש הוגשו בעניינם כתבי אישום / דין משמעתי. כלומר כ-60% מהתיקים נסגרים מעילות שונות.

    אם הוגשה נגדך תלונה במח"ש, עליך להתייעץ עם עורך דין פלילי מיומן ומנוסה בהקדם האפשרי, לצורך ייעוץ משלבי החקירה הראשוניים.

    משרדנו, משרד עורכי דין פלילי  ציקי פלדמן, בעל ניסיון עשיר בניהול תיקים מול המחלקה לחקירות שוטרים.

    זומנת לחקירה? זקוק לייעוץ בהליכים פלילים? השאיר את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם!

      קידום עורכי דין בגוגל קידום עורכי דין בגוגל