זמינים עבורכם 24 שעות

0502666556

זומנת לחקירה? זקוק לייעוץ בהליכים פלילים? השאיר את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם!

    מכתב מרשויות התביעה

    מכתב מרשויות התביעה ( פרקליטות /תביעות משטרתיות):

    לאחר חקירה במשטרה, התיק מועבר לרשויות התביעה (פרקליטות /תביעה משטרתית), אלה אמורים ללמוד את תיק הראיות נגדך ולהחליט האם יש מספיק ראיות והאם יש עניין לציבור בכדי להגיש כתב אישום נגדך.

    בשלב זה, בעבירות מסוג פשע (קרי עבירות שעונשן ע"פ חוק העונשין הינן למעלה מ-3 שנות מאסר), נשלח מכתב מרשויות התביעה מכוח סעיף 60 (א) לחוק סדר הדין הפלילי ובו עליהם לידע אותך כי התיק הועבר אליהם וכי הם שוקלים האם להגיש כתב אישום נגדך. כמו כן, בשלב זה ניתנת לך האפשרות לפנות אל התביעה ולשכנעה מדוע אין להגיש כתב אישום נגדך.

    שים לב, כי מרגע קבלת המכתב עומדים לרשותך 30 ימים בהם תוכל לפנות אל רשויות התביעה. על כן יש חשיבות לפנות במהירות לעורך דין פלילי אשר יפנה במקומך אל הפרקליטות ויבקש מהם לצלם את תמצית חומר הראיות בעניינך. יש לשים לב שמצד אחד, זכות השימוע עלולה דווקא לסבך את החשוד, אם הוא פועל ללא ייעוץ מתאים. שכן, נימוקיו יכולים להוות הודאת בעל דין בדבר עבירה, או חומר ראיות נוסף לתביעה.

    מצד שני, יש חשיבות גדולה לזכות זו, שכן הגשת כתב אישום לא מוצדק, שיכל להימנע, יכול לחסוך לחשוד נזקים בלתי הפיכים. ניהול משפט פלילי מלווה בדיונים רבים, ניהול פרשת הוכחות מתפרשת, בדרך כלל, על פני זמן רב, ומצריך משאבים רבים, כשאת הנאשם מלווה עוגמת נפש עצומה.

    בית המשפט העליון הבהיר בצורה הברורה והנחרצת כי יש להקפיד היטב על זכותו של חשוד לשימוע לפני הגשת כתב אישום נגדו באומרו כך: "ניתן לומר, שאין לכם החלטה בדבר הגשת כתב אישום כל עוד לא נערך שימוע – שאם לא תאמרו כן, יש בכך הקדמת אחרית לראשית" (ראו את דברי כב' השופט ריבלין בבג"צ 1400/06 התנועה למען איכות השלטון בישראל נ' ממלא מקום ראש הממשלה).

    מכאן, כי כאשר לא נערך שימוע, מבלי שהתקיימו הסייגים שנקבעו, אזי יוכל הנאשם להעלות טענה מקדמית לפי סעיף 149(3) לחסד"פ, דהיינו לטעון כי כתב האישום הינו פסול ולבקש להכריז על בטלותו.

    לאור כך, מומלץ בחום לפנות בשלב זה לעורך דין פלילי מקצועי בעל הישגים בתחום זה.

    זומנת לחקירה? זקוק לייעוץ בהליכים פלילים? השאיר את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם!

      קידום עורכי דין בגוגל קידום עורכי דין בגוגל